Virtuális asszisztens szoftverei és szerződése

Virtuális asszisztens szoftverei és szerződése
Sarkallatos pont, hogy ha már egy szakértő segítséget szeretnénk alkalmazni, hogyan ellenőrizzük a kiszámlázott idő jogosságát? Egyáltalán ha nem találkozunk személyesen nap mint nap, akkor hogyan dolgozzunk vele együtt? Miként közöljük a kérésünket és igényeinket?
Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása nagyon egyszerű, mert már digitális világban élünk és mindenre van egy szoftver vagy egy alkalmazás.
Részemről az alábbi szoftverekkel támogatom a saját munkám és a partnerem bizalmát is:
Toggl Track - időkövető szoftver
Trello - lista vagy feladatkezelő
Gmail
Google Docs/Drive/Meet
Microsoft Office Excel/Word/PowerPoint
Canva
Zoom
Skype
Egy másik nagyon fontos és mindenképp bizalmi kérdés, hogy egy cégen kívüli személlyel osztunk meg akár korlátozottan, akár teljeskörűen érzékeny céges adatokat.
Emellett félreértések adódnak a kiosztott feladatokból és határidőkből is. És a szokásos mumus a fizetési feltételek és elszámolási határidők.
Ezek miatt is szükséges szerződést kötni, már egy egyszeri megbízás esetén is.
Mi legyen a szerződésünkben?
1. Szolgáltatások pontos leírása és meghatározása
2. Fizetési feltételek
3. Felmondás
4. Titoktartás és adatkezelés
5. Egyéb rendelkezések/megállapodások (betegség vagy szabadság esetére kitételek)
A másik fontos kérdés, hogy hogyan írjuk alá a szerződést ha nem találkozunk a virtuális asszisztenssel személyesen?
Szerencsére ma már vannak olyan alkalmazások, amelyek lehetővé teszik az online szerződéskötést, így érdemes ilyenkor azt használni.
Természetesen van lehetőség arra is, hogy aláírjuk és postázzuk a szerződést, de, ha már virtuális asszisztensről van szó, egyszerűbb és kényelmesebb az előbbi megoldás.