Webshop konkrét feladatai egy virtuális asszisztens számára

2023.11.07

Vannak feladatok, melyeket rendszeresen ismételni kell, de nem feltétlen igényelnek vezetői készségeket.

Ez halmozottan igaz, ha a webshopoknál. Hiszen az árukészletet rendszeresen frissíteni kell, akár szezonalitás miatt akár mert új termékek érkeztek a piacra, vagy másokat kivezettek onnan.

Az, hogy milyen termékek jelennek meg egy webshopban, az VEZETŐI DÖNTÉS kérdése. Na de az, hogy ezek a termékek fel legyenek töltve az oldalra az már nem.

Így az első konkrét és klasszikus kiszervezhető feladat a TERMÉK FELTÖLTÉS.
- Ez a fajta a tevékenység alapvetően nem igényel kreativitást, sem pedig kereskedelmi feladatokat, tekintve, hogy az árat a webshop tulajdonosa határozza meg.
- Klasszikus esetben egy előre elkészített adatbázis alapján termék képek, leírások és műszaki adatok (méretek, készlet infók, árak, stb.) kerülnek feltöltésre a webshop adnim felületén keresztül.
- Sok helyen ez akár már automatikusan egy csv fájlból nagy részt meg is oldható. 
- Itt lehet egy bővített feladatköt is egy VA számára, hiszen kaphat megbízást nem csak a feltöltésre, de magára az adatbázis elkészítésére is. Vagyis megkeresi a megfelelő képeket, beszerzi a gyártó pontos információit a termékről, stb. Ezeket egy megfelelő fájlba rendezi.

A másik témakör az ÜGYFÉLSZOLGÁLAT.
Az, hogy a hívásokat is kiszervezi-e a tulajdonos az elég változó, leginkább cég mérettől függ illetve a vállalat irányítási rendszertől amit használ.
Ami szinte minden esetben segítség az a BEJÖVŐ EMAILok megszűrése. Sok-sok emailra néhány sablon válasszal lehet reagálni, így nem szükséges hozzá vezető. Ilyenek pl. mennyi a kiszállítási idő? hogyan fizethetek? vannak e bizonyos termékek készleten? kaphatok e ajánlatot? stb.
Aztán ott vannak a RENDELÉS MÓDOSÍTÁSOS EMAILek. Pl. kevesebbet kérek, többet kérek, mást is kérek, a másikat nem kérem, inkább utalnék, inkább utánvéttel fizetnék stb.... és így tovább. Ezek kiszervezhetőek ha az adott rendszer engedi, ha nem akkor pedig egyben átküldhetőek az illetékesnek.
A másik az ELÁLLÁSi igények és CSERE igények. Ezek első körben sablon válasszal intézhetőek, melyben tájékoztatva vannak az ügyfelek arról, hogyan kivitelezhetőek az igényeik. Második körben továbbítandó az illetékesnek.

Ugye milyen sok időt vesznek el ezek a tevékenységek? És még csak a végére sem értünk a listánknak, még nem növeltük a webshop népszerűségét, még nem ápoltuk a visszatérő vevőkkel a kapcsolatot és így tovább, sok-sok mindennel még nem foglalkoztunk. Az előbbiek csak sima napi vagy heti operatív feladatok.

Emellett ott vannak még delegálható feladatok között a rendszeres értékesítési STATISZTIKÁK készítése, a folyamatos NYILVÁNTARTÁSOK létrehozása és kezelése.

A KÖZÖSSÉGI OLDALAK/CSOPORTOK kezelése, mint posztok időzítése, követőkkel kapcsolattartás, hozzászólásokra reagálás vagy szükség szerint azok moderálása, stb.

Egy webshop üzemeltetése mindig könnyűnek tűnik kívülről, de rengeteg háttér munkával jár. 

Nem kell, hogy a sok szükséges adminisztratív feladat egy valaki vállát nyomja. Ezért vannak képzett virtuális asszisztensek, akiknek csak akkor kell fizetni, ha dolgoznak és ha épp nincs nagy forgalom akkor sincs gond, hiszen nem jelentenek költséget.

Mága Erika +36304574019
baloghmagaerika@gmail.com
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el